Una parella musulmana jugant amb la neu

La cultura musulmana és vital, generosa, hospitalària, solidària i alegre. El xoc entre civilitzacions és una d’aquelles “certeses falses” imperants. Com repeteix sempre la Najat El Hachmi, només hi ha una civilització i és la humana. La resta són petites diferències de context i recorregut. Us ho dic molt sincerament: quan he estat vivint dies o setmanes a Damasc, Beirut, Ankara, El Jadida, Tetuán, Alger o Djanet m’he sentit sempre com a casa. L’any 2008 vaig aterrar a la capital algeriana, Alger, mediterrània i cosmopolita, i una família em va convidar a la Festa de l’Arbre amb l’entitat Lyons Club. Com m’havia d’imaginar que trepitjaria neu! A Algèria, coneguda pel seu desert, la cultura tuarega i els camells. Doncs sí, a la Cabília ens vàrem trobar amb les muntanyes nevades i després de plantar els arbres vàrem tirar-nos boles de neu.

-Mireu aquella parella com juga amb la neu! Vaig a parlar-hi…

-Ni t’hi acostis, per la vestimenta que porten ja es veu que no són gens sociables i no els agraden les turistes.

-Jo hi vaig igualment, a veure…

Ella i ell parlaven anglès, eren la mar de simpàtics, ella es va treure els guants i em va ensenyar la henna de les mans. Ens vàrem fer fotos. Vàrem jugar com criatures! Quan ja pujava a l’autocar, ella va venir i em va regalar unes galetes casolanes. La família algeriana va quedar amb un pam de nas. Tenien la “certesa falsa” que aquella parella vestida d’aquella manera era diferent. Es van equivocar de dalt a baix. Només volien jugar amb la neu i gaudir de la vida i les noves coneixences. Com nosaltres, igual que nosaltres.

Foto presa a Skikjda, nord d’Algèria. 2008

34 [1600x1200]

Aquesta entrada ha esta publicada en Algèria, Coses que em passen, Cultura musulmana, Viatges. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

