Caves i Vins del Penedès. On sou?

Exportació i campanyes de promoció de vins i caves del Penedès als països del nord d’Europa, als països asiàtics, a nord i sud Amèrica, molt bé. Però…i al costat de casa? Per què ho dic això? En què em baso?
Doncs en experiències viscudes o explicades per amistats residents a pocs kilòmetres de la nostra comarca. A Santa Coloma de Queralt, vaig demanar una cova de cava en un bar cèntric de la plaça i vaig provocar una riallada col·lectiva de la dotzena de persones que m’acompanyaven. Cava? A la 1 del migdia? El més greu de tot és que la cambrera del bar va afirmar que feia 3 mesos que ningú li havia demanat una copa de cava i ni en tenia en fresc. Jo vaig quedar al·lucinada! Un estiu, a un xiringitu de la platja de Vilanova demano una copa de cava amb tota la naturalitat del món i la resposta va ser: NO EN TENIM! Us ho podeu creure? Ni del barat ni del mitjà ni del més car. Una amiga d’Igualada m’explica que MAI ha vist cap persona en una Terrassa de la ciutat consumir una copa de cava. Quedo al·lucinada un altre cop. M’expliquen també que al Prat de Llobregat, la cultura del cava és inexistent i només obren una ampolla de cava per brindar. Un amic de Vilanova comenta a la ciutat desconeixen què s’amaga a l’interior del Penedès, a nivell vitivinícola i turístic també. I que quan va als restaurants de Barcelona, “curiosament”, el vi més econòmic, el vi de la casa, és del Penedès. Sense ser una enquesta formal, crec que totes aquestes experiències i vivències ens haurien de fer pensar. M’adono de la gran importància de les petites fires i tastos a les poblacions del Penedès, la Segarra o el Baix Llobregat, per difondre la cultura del vi i del cava i el vi escumós arreu de Catalunya. Només així, les persones ens convertirem en les millors ambaixadores dels productes de la vinya, i de la resta de productes de proximitat. I com diu un aforisme popular: quan pensem en les grans transformacions, hem de tenir en compte també els petits canvis que les han de fer posible. En el sector dels vins i caves del Penedès, potser hem anat taaaaaaaaaaaaant lluny, que hem oblidat promocionar-nos al costat de casa. És fals que al Penedès i comarques veïnes tothom coneix i valora els vins i els caves, I si no, feu un tomb i sabreu on som…
IMG_6923 (Copiar)

Aquesta entrada ha esta publicada en Articles opinió, Comunicació, Coses que em passen, Cultura vinya i vi, ENOTURISME. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

