CATALUÑA CAJA

En seguida le atiendo señora. Cómor? He escoltat bé? La meva entitat d’estalvi a Vilafranca em parla en castellà ara? Segur que ho he escoltat malament. Usted dirá. Ostres! On sóc? Que no parles català? No, señora, soy de Teruel. Ja, però, treballes a Catalunya Caixa… Usted puede hablarme en catalán, que yo le entiendo perfectamente. Home, només faltaria. Però a vostè no li han demanat algún títol de català a l’hora de presentar-se a aquest lloc de treball cara al públic a una oficina de Vilafranca del Penedès? (Em mira em cara d’extranyat). Pues no señora. Pero si tiene algún problema, buscamos a alguien que le pueda atender en catalán. Deixi-ho, deixi-ho. Si m’entens ja em conformo. Feia mesos que només entrava a la sucursal de Catalunya Caixa, per treure diners del caixer, i avui m’ha caigut l’ànima als peus, sincerament. Amb tots els respectes per la gent de Teruel, però sense cap respecte per la direcció de l’entitat d’estalvi que ha obviat el català com la llengua vehicular majoritària al Penedès, denuncio aquesta manca de sensibilitat i anuncio que abans que acabi el mes, posaré els meus diners a la banca ètica. Ah! I amb la renovació del personal, he trobat ha faltar les cares conegudes que em rebien amb un somriure a l’entrar preguntant: hola, Rosa, com va tot? Avui he picat de cap amb la dura i trista realitat. I he cridat al mig del carrer: INDEPENDÈNCIA, JA!!!

Aquesta entrada ha esta publicada en Articles opinió, Comunicació, Coses que em passen. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a CATALUÑA CAJA

  1. Adrià ha dit:

    Bon dia Rosa, sento llegir això, no pel fet de que l’hagin parlat en castellà a la seva oficina bancaria, sinó perquè encara no faig creus de la seva reacció.
    Quan una persona va fora de casa seva, el primer que vol és, tractar i que el tractin amb respecte i estima, fet que vostè no ha fet.

    Espero que sempre tingui sort i mai hagi d’anar a treballar a un país on no domini l’idioma.
    No obstant, estic convençut que NINGÚ la tractaria d’una manera denigrant.

    Cordials salutacions.

    Adrià

  2. rovenmi ha dit:

    Estimat Adrià: quan viatjo a un altre país intento parlar la seva llengua des del primer dia, per respecte i deferència vers la gent que m’acull. Començo amb frases com bon dia, com està? i així en vaig aprenent. Si jo vaig a una sucursar d’una entitat d’estalvi catalana el mínim que espero és que m’atenguin en català. És poc el que demano…

Deixa un comentari

