EL PAPA FENT PSICOANÀLISI?

EL CINE CLUB VILAFRANCA PROGRAMA HABEMUS PAPAM ELS PROPERS DIES, 22, 23, 26 i 30 de desembre

Habemus Papam. Us recomano la peli del Nanni Moretti, amb ell fent de psicoanalista “segrestat” al Vaticà. I si la veieu amb italià, millor clar, més realista.

La foto podria servir per l’estudi d’actituds corporals de preponderància en protocol, oi? La Inma, una amiga meva em comenta: Fixeu-vos en l’actitud hieràtica del Papa que indica poca predisposició envers el seu interlocutor i la posició d’aquest altre, amb l’esquena tirada endavant amb posició de més flexibilitat del cos i major predisposició per la conversa però alhora també amb un punt de submissió davant la figura del que algunes persones anomenen “el sant pare”, que ni és sant ni sap què vol dir ser pare.

I jo li he dit a la meva amiga que una imatge treta de context pot ser molt enganyosa, i aquesta n’és una mostra.

Perquè resulta que el “papa” dubta de si mateix i s’ha posat en mans d’un psicoanalista! Un professional molt competent, però que se sent impotent per haver de “treballar” amb un públic tant nombrós i peculiar. I ja no us explico res més, perquè preferiria que anéssiu al cinema a veure HABEMUS PAPAM, i donéssiu la vostra opinió d’aquesta denúncia en forma de comèdia social del Nanni Moretti, de qui sóc una fan fa anys.

Us passo un link amb algunes escenes impagables…

http://www.youtube.com/watch?v=Mr8O687r-60

La peli em va fer somriure molt però també em recorda que visc en un món on poca gent critica aquest estat europeu, amb les seves pròpies lleis i jerarquies masculines 100%, i tot i així, la resta d’estats europeus i del món fan la vista grossa i permeten que el Vaticà impedeixi les dones treballar en els alts càrrecs, presentar-se en les eleccions o votar el seu cap! I el més greu és que aquesta dictadura és al costat de casa!!!

Per saber més del director…

http://www.clarin.com/espectaculos/cine/Nanni-Moretti-Buenuel-gracias-Dios_0_547745294.html

Aquesta entrada ha esta publicada en Activitats recomanades, Articles opinió, Comunicació, Coses que em passen, Ulleres liles, Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a EL PAPA FENT PSICOANÀLISI?

  1. Vaig veure la pel.lícula, Rosa, i en vaig fer també un comentari a la premsa, no me’n vaig poder estar. Es va publicar al Diari de Vilanova el dia 18 de novembre. Si et ve de gust entra a la versió digital del Diari, allà el trobaràs.

Deixa un comentari

