NO ESTIC PER ÒSTIES!

M’agrada viure al meu poble. Però reconec que s’ha de tenir moooooooooooooolta paciència amb la gent, bé, amb algunes persones. A tots els pobles n’hi ha: només saben criticar, i són expertes a trobar-li la punta a tot sense veure MAI allò positiu dels qui treballen voluntàriament per entitats del poble. Prou pena tenen, oi? Saben ser desagradables, i no en són més perquè no s’entrenen prou. Ho farien tot d’una altra manera, la seva. I si la majoria no hi està d’acord, s’enfaden com els nens petits que diuen: ara no jugo! I se’n van de l’entitat on col·laboren perquè la resta de la junta no pensa com ells. I ja mai més et donen un cop de mà. Te la tenen jurada perquè un dia no vas fer el que ELLS VOLIEN. Doncs, pitjor per ells.

Perquè un poble és la suma de les persones que l’habiten, i quan la gent suma, el poble creix i s’enorgulleix del que fa. Quan UNA PERSONA, perquè de vegades ÉS UNA SOLA PERSONA, comença a crear mala maror, la taca s’escampa i allò que no tenia importància ara resulta que és cabdal i insalvable. Llavors, la gent es deixa endur per la RUMOROLOGIA i el SAPS QUÈ M’HAN DIT? i ja ningú es molesta a saber la versió original o els motius que han dut a la junta d’una entitat o associació a escollir una determinada actuació. I així funcionen els pobles. I quan ho saps i assumeixes que aquestes persones no poden canviar perquè llavors la seva vida no tindria sentit, doncs segueixes treballant ALTRUÏSTAMENT pel poble, amb unes ganes i una il·lusió que ningú et pot robar, perquè saps que el món es canvia gràcies a la gent QUE FA COSES, ENCARA QUE ALGUNA VEGADA S’EQUIVOQUI, i no pas per la gent que SEMPRE BUSCA LES PESSIGOLLES, i perd el respecte i les formes en el tracte humà amb les veïnes i els veïns que un dia van decidir cedir una part del seu temps al bé comú.

Com diu sàviament una amiga meva, NO ESTIC PER ÒSTIES, i l’opinió o la crítica DESTRUCTIVA ja no m’afecta gens ni mica. Estic immunitzada. Com ho he fet? Doncs molt senzill. M’agrada el que faig, tant la feina remunerada com la que faig pel poble de forma altruïsta, i no tinc més temps per res més. La vida són quatre dies i el món és ple de persones carregades d’energia positiva i que sempre et donaran un cop de mà, o s’aturaran al carrer per donar-te bones notícies. Aquestes són les persones que m’estimo i m’aprecien. Perquè no fan cas de les aparences, ni em rebutgen per ser diferent d’elles, o perquè són persones curioses que els agraden les novetats i no donen sempre la mateixa excusa: ÉS QUE AIXÒ SEMPRE HA ESTAT AIXÍ I NO ES POT CANVIAR.

Bé, espero que qui llegeixi aquest escrit entengui a quines persones em refereixo, perquè a tots els pobles n’hi ha. Algú els hauria de parar els peus i plantar-els-hi cara, perquè normalment només s’atreveixen a insultar i a faltar al respecte a les persones que veuen dèbils, o que són mes educades que elles i no s’hi enfrontaran. Jo ja he decidit que en comptes de deixar de dir BON DIA, a partir d’ara mateix els saludaré dient: NO ESTIC PER ÒSTIES!

Aquesta entrada ha esta publicada en Articles opinió, Comunicació, Coses que em passen, Vivències íntimes. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

6 respostes a NO ESTIC PER ÒSTIES!

  1. Ah, estimada Rosa. Facis el que facis, una part del món ho trobarà bé i l’altra part del món ho trobarà malament. Pot semblar una exageració, i ho és. Però saber això d’entrada immunitza contra els que sempre estan a la contra de tot. Ànims i endavant!

  2. Libia Hernández Gómez ha dit:

    Moltes gràcies Rosa, llegint aquest escrit teu, em sento millor, em dones forces per continuar i aprendre a ser valenta, no tant educada i decidir-me a contestar alguna vegada amb “NO ESTIC PER ÒSTIES” a la persona i persones que ens ataquen contínuament, però que no se les veu enlloc quan és necessita la seva ajuda!! Molt agraïda!!!

  3. Francesc ha dit:

    Tens raò Rosa, es tracta de gent envejosa de no saben qué, son una minoria que en un poble no passen desaperceguts, ja que es coneix tothom. Diuen que: “Qui no té feina el gat pentina” i si no, els distreu qualsevol tafaneria de poble volent dornar lliçons. Es gent amb poca educació i poc respectuosa dels que son molt diferents a ells amb tots els aspectes.

Deixa un comentari

