JO TAMBÉ HE FET EL RAMADÀ!

El setembre del 2008 estava a Algèria, a casa d’una família, i començava el ramadà. Vaig voler seguir-lo i durant cinc dies (fins que em va venir la regla) vaig seguir el seu ritme d’àpats. Qui volia es llevava a les 4 del matí per menjar alguna cosa, i tornàvem al llit. Durant el dia, la mínima activitat possible (jo estava de vacances) i sobre les 19’30 tothom davant la televisió per saber l’instant oficial de trencament del dejuni. Uns quants dàtils, la pregària (jo em quedava sola al menjador) i a sopar!

El millor de tot, quan es trenca el dejuni i comença la festa! Sopar abundant, reunió de tota la família, visites a les cases veïnes, passeig per les platges o els parcs d’atraccions… S’ha de viure! I pensar que la meva família patia per si a Algèria m’alimentava bé! Millor que mai!

Avui m’han enviat un correu electrònic des d’Algèria, amb un munt de receptes per aquestes dates. Si us interessa, us el puc enviar. És un power point amb fotos i receptes detallades. Comprovareu com es menja de bé allà! Això sí, està en francès…

A la taula parada d’una casa algeriana d’un barri popular. no hi falten els sucs de fruita i la coca-cola, la xorba (la sopa) i l’amanida. I els dàtils…

Cal dir que aquesta família algeriana em va acollir 11 dies a casa seva, sense conèixer-me de res. Només perquè el seu fill, que viu a València, els va dir que jo era una amiga de Barcelona… Una gent hospitalària i oberta que m’ha “adoptat” finalment com una més de la família. Ara mateix truco per desitjar-los RAMADAN KARIM, un bon ramadà…

Si voleu conèixer millor com és la gent d’aquest país, us recomano la lectura del meu llibre ALGÈRIA SENSE PORS. Vivències d’una viatgera nòmada (Ed. Sunya). Us obrirà les ales a un món tan proper com desconegut… Que vagi de gust!

Aquesta entrada ha esta publicada en Algèria, Articles opinió, Comunicació, Coses que em passen, Ulleres liles, Viatges, Vivències íntimes. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

