ALGÈRIA SENSE PORS, UN LLIBRE VIATGER

El centre cultural de Martorell ha organitzat la presentació del llibre Algèria sense pors. Vivències d’una viatgera nòmada (Ed. Sunya). Una vintena de persones han assistit a la xerrada, acompanyada de fotografies i objectes del país.

Aquest divendres 29 d’abril, a les 7 de la tarda, presento el llibre a la biblioteca de Vacarisses. Us espero!

Aquesta entrada ha esta publicada en Activitats recomanades, Algèria, Comunicació, Coses que em passen, Xerrades i exposicions. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a ALGÈRIA SENSE PORS, UN LLIBRE VIATGER

  1. Carme ha dit:

    Salam aleikum Rosa,

    Tan bon punt vaig assabentar-me que havies publicat aquest llibre el vaig apuntar per demanar-me’l per Sant Jordi. L’acabo de llegir. M’ha agradat per diferents motius però el més important és em pensava que l’havia escrit jo (amb tota la humilitat), Només em situava a lloc el fet que no he estat mai a Algèria i desconec el país. M’he sentit reconeguda i identificada a cada pàgina, a cada situació, m’ha arribat la teva emoció per un país àrab perquè jo també l’he viscut.

    Sóc nascuda a Catalunya però els meu pares són cordobesos…sempre m’ha interessat la cultura d’Al-Andalus i de fet Andalusia és també part del nord d’Àfrica o el nord dÀfrica part del sud de la península, com es vulgui interpretar. Jo de qüestions de fronteres no hi entenc gaire. Vaig interessar-me aleshores, per anar un xic més enllà i en lloc d’Algèria vaig triar el Marroc i Tunísia on he viatjat en diferents ocasions com tu, compartint amb les famílies. Al Marroc el meu nom àrab curiosament també va ser Warda. M’agrada la música, m’agrada el menjar, m’agrada la gent…i també m’he sentit sempre segura, lliure i respectada. Vaja Rosa que quan parlaves de la família de Laarba, dons m’hi trobava. M’interessa gairebé tot allò que passa a l’altra riba de la Mediterrània i quan ja fa un temps que no hi vaig ho enyoro, la llum, les olors, les persones, el soroll, i cap allà un cop més!

    Bé podria explicar-te moltes històries, experiències … i et passaria com a mi, m’entendries amb facilitat, et sonaria com alguna cosa familiar, coneguda, estimada!!!

    Algèria és l’únic país del Magrib que desconec (a banda de Líbia Mauritania, es clar). El motiu és perquè no conec a cap algerià o algeriana. Potser podria pensar d’anar-hi aquest més de setembre després del Ramadà. Tindries alguna ocasió per orientar-me, facilitar-me informació i suggeriments? T’ho agrairia..Intentaré venir a escoltar-te el dia que fas la xerrada a la Bonnemaison.

    Felicitats per la teva contribució a donar a conèixer una cultura tan propera i tan desconeguda de la qual, malgrat que hi hagi gent que no ho vulgui reconèixer, també formem part per història compartida.

    Salut!,
    Carme
    P. D. Una altra coincidència: jo també he passat molt bones estones ballant salsa a l’Antilla!

    • rovenmi ha dit:

      Carme, saps que mai he estat a Còrdova? Ni a Granada? És un pecat capital! Però espero redimir-me aviat! Només que no conec ningú per allà baix….

Deixa un comentari

