NO TINC SENTIT DE L’HUMOR

És la conclusió a la que he arribat. Aquesta setmana, a la Gala dels Premis Gaudí, veient el presentador de TV3, que no sé ni com es diu, presentant la gala amb un to de conyeta, que no em feia cap gràcia. I crec que a moltes de les persones del públic, tampoc, pel que veia quan les càmares mostraven les fileres del públic. Clar, les actrius i els actors són això, bones actrius i bons actors, i em penso que seguien la comèdia per quedar bé i per no fer un lleig. El guió dels petits diàlegs entre les parelles que presentaven cada premi, el vaig trobar molt poc treballat, ridícul fins i tot. Ignoro que va ser la persona encarregada d’aquests guions, però no va pensar evidentment amb el públic que omplia la sala… Ni amb el que estava darrera la pantalla esperant una mica més de contingut, i menys banalitats…

Escric aquestes ratlles perquè curiosament, en les darreres temporades radiofòniques he notat que cada vegada més, els programes prenen un caire humorístic i foteta, on tan els professionals que presenten el programa com les persones que hi col·laboren, només saben que fer conya. I és evident que sobreactuen, seguint les normes d’un codi que desconec. I la conya està bé, però quan escolto aquests programes i la Gala d’ahir dels premis Gaudí, tinc la sensació que per aconseguir audiència sembla que només l’humor funcioni. La meva àvia pensava com jo ja fa uns anys, quan em deia que ja no trobava res d’interessant a les emissores de ràdio. Mentre l’humor de mal gust i el vocabulari barroer d’alguns programes, i les innombrables tertúlies esportives i les que tracten temes banals i frívols, cada vegada tinc més clar que dec ser jo que no tinc sentit de l’humor. He comptat mai quantes hores de ràdio es dediquen a l’esport, al futbol per ser més exactes? I en emissores públiques que pagem la ciutadania? Us heu adonat que l’agenda del futbol ja marca la nostra vida personal, laboral i social? En som conscients? Crec que no.

Potser és que en la fase que la humanitat està vivint, espero dels mitjans un altre nivell en el tractament dels temes, i espero temes i idees que ajudin a les persones a ser més crítiques i actives en la societat. Trobo a faltar més programes que facin pensar i menys que entretinguin. Però, evidenment, és una opinió molt personal, i no es pot generalitzar. M’agradaria saber què en penseu…

M’adono també que potser a remolc dels programes on la gent cobra per discutir com més enèrgicament millor, cada vegada més la gent està més susceptible i en comptes de donar-te raons t’expliquen cridant els seus arguments. Normalment quan ja és massa tard per fer-hi res. Les crítiques a la gent que fa coses és l’esport nacional més practicat, i jo només intento seguir treballant per millorar la societat sense que m’afecti massa l’opinió de les persones que no fent mai res, ni mullant-se, ni escrivint un article d’opinió, ni assistint a una assemblea, ni proposant alguna activitat, es creuen que tenen el dret d’anar menyspreant la feina que fem sense aportar res de positiu. Evidentment, cadascú és lliure de fer el que cregui convenient, però si realment es vol canviar alguna cosa que no agrada, criticar per criticar, i a més, sense haver-se informat del tema una mica a fons, és una actitud molt poc honesta.

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en Articles opinió, Comunicació, Coses que em passen. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a NO TINC SENTIT DE L’HUMOR

  1. Estimada Rosa: jo tampoc no tinc sentit de l’humor. La gent no sé què faria per tenir audiència, i jo no estic disposada a fer res que no senti de tot cor… i amb honestedat, vet aquí una paraula clau de tota aquesta sobreactuació que jo també detecto cada vegada més i de la crítica per la crítica als que fem coses, quan tants i tants no fan res, i ja s’ha vist el resultat.
    Dit tot això, continuem treballant perquè ens ho demanen en silenci aquells que no poden dir res i que estarien disposats a donar la vida per tenir una mica del que nosaltres tenim. Ànims, ja veus que almenys som dues!

  2. MONTSE ha dit:

    Rosa i Teresa, ja en som tres. Jo tampoc comparteixo aquell sentit de l’humor . Cada vegada sento mes vergonya aliena quan miro alguns programes. Penso que dec ser jo molt rara al no fer-me riure les tonteries que diuen. (Telecinco i companyia fa molt de temps que les hem eliminat). Però veig que, per sort, no soc l’unica. El tripartit va fer molt de mal a TV3. A casa veiem molt el canal 33.

Deixa un comentari

