JO TAMBÉ SÓC ALGERIANA, AVUI, A LES FESTES DE SANT RAIMON

Aquest dilluns 17 de gener, us convido a la xerrada titulada JO TAMBÉ SÓC ALGERIANA, on explico el procés d’enamorament que he viscut amb la gent d’Algèria, un país tan proper com desconegut. Veureu imatges, escoltareu música, us portaré alguns objectes que apareixen al llibre que he publicat ALGÈRIA SENSE PORS. Vivències d’una viatgera nòmada (Ed. Sunya). Com el vestit de la foto, sí.

Sabies que…?  … Alger està a només 50 minuts d’avió de Barcelona?

 … la líder del moviment lingüístic, cultural i social berber, Malika Ahmed Zaid, ha guanyat el XX Premi Internacional Ramon Llull del 2010?

… el president de la Generalitat va visitar Algèria l’octubre 09?

… del 5 al 20 de juliol de 2009, Algèria va acollir el el 2on Festival Cultural Panafricà?

 … La Xarxa d’Universitats Lluís Vives dels Països Catalans té un conveni amb la Xarxa d’Universitats de l’oest d’Algèria?

… El Museu Marítim de Barcelona ha signat un conveni amb el futur Museu Marítim d’Alger?

… El 1911, dels 742.000 europeus residents a Alger, un 30% eren del País Valencià i un 20% de les Illes Balears?

… Algèria té un litoral de 1200 kilòmetres, amb la majoria de platges encara verges?

… El Parc Nacional del Tassili, el museu de pintures rupestres a l’aire lliure més gran del món,  el 1986 va ser declarat reserva de la biosfera? I que bona part de l’acció de la novel·la El Vuit, de Catherine Neville, passa al desert del Tassili?

 … A Algèria hi viuen uns 20.000 tuaregs als voltants de Tamanraset i Djanet?

 … Simone de Beauvoir a La fuerza de las cosas confessava avergonyir-se de ser francesa durant els anys 50-60, època de la repressió i de la guerra per la independència d’Algèria?

 … Algèria té 34 milions d’habitants?

Doncs sí, Algèria és un país mediterrani, àrab, amazig, afrancesat… És 75 vegades més gran que Catalunya, i l’he visitat 12 vegades en 2 anys!!! Voleu saber per què? Doncs si veniu a la xerrada ho entendreu millor. És una activitat organitzada per Cambra Pròpia en el marc de les Festes de Sant Raimon de Vilafranca. Dilluns  17 de gener a les 8 del vespre. Us passo el link del programa sencer. http://www.vilafranca.cat/doc/doc_18699660_1.pdf

Per cert! Aquest divendres 14 de gener, m’han entrevistat durant 45 minuts, al programa Tots x Tots de ComRàdio. http://comradioblocs.com/totsxtots/

PROPERES PRESENTACIONS DEL LLIBRE ALGÈRIA SENSE PORS:

Dimecres 9 de febrer, la presidenta d’Òmnium Cultural, Murier Casals, em presentarà el llibre al local d’Òmnium a Barcelona! Quin luxe! I estarà acompanyada per la prologuista del llibre, Lali Biosca. Hi haurà sorpreses…

Dimarts 15 de febrer, el cantant catalanoalgerià Yacine Belhacene, em presentarà el llibre a l’Altair, la llibreria especialitzada en viatges de Barcelona!! Un altre cop de sort, o no, de l’Univers!

Divendres, 18 de febrer, l’escriptora Teresa Costa-Gramunt, em presenta el llibre a la biblioteca Armand Cardona de Vilanova i la Geltrú.

Des d’aquest bloc dóno les gràcies a totes les persones que estan comprant el llibre ALGÈRIA SENSE PORS, i se l’estant llegint! M’encantarà rebre els vostres comentaris!!

Avui he conegut el propietari d’un bar de Cantallops (Subirats) que havia treballat 2 anys a Alger, Oran, Tizi Ouzou… M’ha entès a la primera quan li he dit que m’havia captivat la gent d’aquest país veí…

 

 

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en Activitats recomanades, Algèria, Comunicació, Coses que em passen, Viatges, Vivències íntimes, Xerrades i exposicions. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a JO TAMBÉ SÓC ALGERIANA, AVUI, A LES FESTES DE SANT RAIMON

  1. Joan Inglada ha dit:

    Hola Rosa,
    no podré venir a la xerrada i prou que m’agradaria però visc lluny i tinc el compromís d’anar a Subirats el 22 a la tarda, per prendre part en les ‘1es Jornades de Recuperació de la Memòria Històrica de Subirats’. Em compraré el llibre i me’l llegiré amb molt de gust i ganes i faré comentaris.

    T’escoltaré a la ComRàdio.
    Admiro el teu coratge i m’agrada el bloc!
    Gràcies.

Deixa un comentari

