EL NIL, EL CARGOL QUE ESCOLTAVA CRISTOPHER CROSS

De camí a Vilafranca, el vaig veure. Estava enganxat al retrovisor dret i em va fer gràcia. Un cargol viatger. El trec o el prenc al concert del Kiko Veneno a Sant Boi? A Vilafranca, el meu company Ramon em proposa deixar-lo on és. D’acord. Passejarem el cargol. Potser té ganes de sortir del seu entorn al meu jardí de Sant Pau. A les 10 del vespre de divendres, aparquem el Saxo molt a prop del centre de Sant Boi, i ens dirigim a la plaça de la Vila. Només arribem, surt el Kiko a l’escenari. Quina sincronia!  I en aquest precís instant pensem en el nostre autoestopista!

T’has fixat si encara el portem enganxat al retrovisor?

– Haurà caigut amb el cop de porta?

– L’haurà aixafat un cotxe?

Total, que després del concert del Kiko Veneno, tornem al coxte i ell estava allà, quiet, dintre de la closca, potser dormint. Uf! Au vinga, cap a Vilafranca….

Creus que tindrà fred el cargol aquí fora? Són les 12 de la nit… Em deixes que l’entri?

– Tu mateix…

El deiem al tablier i l’animal sembla que es desperta i comença a deixar-se veure. Quina velocitat! On vol anar? Comença a pujar pel vidre i es queda a mig camí, s’amaga dintra la closca i ja no el veiem més… A la ràdio, escoltem Sailing, del Cristopher Cross: navegant, porta’m lluny (…) i aviat seré lliure. Sembla que al nostre convidat també li agrada… I ara, què fem? Un cop arribem a Vila, decidim deixar-lo dintre el cotxe, per no despertar-lo… Demà serà un altre dia… Per cert, potser algú es pensa que tot això m’ho estic inventant, oi? Doncs vet aquí la prova que no.

Aquí el teniu, el Nil. Sí, l’hem batejat. És el cargol viatger de Sant Pau. I l’endemà, li hem donat una mica de menjar que ha devorat al cap de poca estona! La mala notícia és que després del tiberi…. ha desaparegut i no el veiem per enlloc!!! Ha deixat un rastre de babes a la tapisseria del sostre del cotxe però les línies s’interompeixen a mig camí! Nil, on ets? T’has asfixiat perquè t’hem deixat dintre del cotxe tancat tot el dia? Ai, mare quin patir! Vaig a investigar a fons a l’interior del cotxe a veure si et rescato…

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en Vivències íntimes. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

