AFRICA IS BACK!

Avui començo les entrades amb comentaris sobre les meves experiències algerianes. Algèria és una de les meves debilitats. Aquest és el viatge numero 11 que faig a aquest pais que ens queda tan a prop, pero que coneixem tan poc. L’any 2007 gairebé ni sabia que existia i ara fins i tot m’he atrevit a escriure un llibre titulat ATINI BUSA (dóna’m un peto), ALGÈRIA, on explico el dia a dia de les meves vivències, i que confio publicar aviat. Aquesta setmana he viscut a Alger, la capital, el primer acte de commemoració del 5 de juliol, dia de la independència i de la joventut. La foto es de l’actuació de l’Orquestra Nacional d’Alger; amb els seus cors i danses. En el 48è aniversari de la indepència, he assistit al primer acte protocolari, on s’ha viscut una anècdota curiosa: al principi del concert han enlairat un mini globus aerostàtic que s’ha encallat en les branques d’uns arbres situats molt a prop del públic. L’atenció de tota l’audiència i de la policia i dels serveis de seguretat, i de la ministra de cultura i del convidat, Danny Glover, s’ha desviat cap al globus. Tot quedarà en una anècdota o haurem de sortir per cames quan l’arbre comenci a cremar? Minuts d’incertesa i de corredisses. L’orquestra continua tocant com si res. Al mig de la peça se senten uns aplaudiments, i a directora no enten res, perquè esta d’esquena, i no ha vist que l’aire ha mogut el petit globus que ha seguit la seva trajectoria cel amunt. Uf! Quin respir!

El mateix dia, a Alger, es va estrenar el documental del Festival Panafrica de Cultura, PANAF 2009, festival al qual vaig tenir la sort d’assistir amb la meva amiga Montse Casals de Can Rossell. Aquesta projecció va comptar amb l’assistència de la ministra de cultura, Khalida Toumi, i l’actor Danny Glover (els dos, a la foto), com un dels convidats especials, i un dels protagonistes del documental amb les seves opinions. El documental descriu els reptes del continent africà de forma molt entenedora. Africa is back és un dels lemes del Festival Panafricà de l’any passat, amb el qual Algèria reivindicava, tambè, la seva africanitat.

Danny Glover, de 63 anys, és un actor, director i realitzador americà amb molts seguidors a Algèria pel que he pogut observar. Al sortir del cine, tothom es volia fer fotos amb ell amb el mòbil! Es va donar a coneixer amb El color purpura de l’Spielberg. Sopant amb ell, vaig saber que està enamorat de Barcelona, que fa uns anys va fer en bici una part del Camí de Sant Jaume, i que és un home molt intel.ligent i bon conversador. Ah! I no beu gens de vi! Gràcies a això, una de les tres ampolles que li van regalar al restaurant, tan si com no, després me la va regalar a mi. Quan torni a Sant Pau, me la beuré a la seva salut amb el meu company Ramon, que m’enyora tant com jo a ell.

Abans d’aquest acte, vaig assistir al cafe literari L’ille lettree, a una activitat cultural on dos joves, un d’ells de mare asturiana i bailaor, feien una petita explicacio sobre el flamenc. Curiós, oi?

El 5 de juliol també ha estat un dia especial a Larbaa, una ciutat a 30 kilometres de la capital, on resideix la família algeriana que m’ha “adoptat”. Hem celebrat el primer aniversari del Rafik, un nen preciós que va neixer en aquesta data tan senyalada. Una trentena de dones de la familia i amigues properes han compartir un berenar. Un dels regals que li han fet al petit Rafik li ha provocat malsons: es tracta d’un nino tamany natural, molt semblant a ell, però ros, que el va espantar només de veure’l. Em consta que aquesta nit s’ha despertat cridant més d’una vegada, i la seva mare i jo creiem que el nino en té la culpa. Decidit, que me l’emporto cap a Sant Pau… el nino…

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en Algèria, Viatges i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a AFRICA IS BACK!

  1. Ramon ha dit:

    Mentida. Jo t’anyoro més. (series capaç d’endur-te el Rafik?)

  2. rovenmi ha dit:

    No, no m’emportaria el Rafik a Sant Pau. En tot cas, si que em em semblaria just que que algun dia ell i la seva familia tinguessin un visat que els permetes visitar-me uns dies.

Deixa un comentari

