EL LÍBAN, A LA TORRES I BAGES DE VILAFRANCA

És un país que ocupa l’extensió de la província d’Astúries. Un país petit amb una història molt gran. El vaig descobrir l’any 2008, gràcies a la meva professora d’àrab Raghida Abillama. Aquell estiu va proposar-nos de seguir les classes al seu país natal, El Líban, i aprofitar els caps de setmana per visitar els llocs més importants. Dit i fet. Sempre estic a punt per fer maletes!

 

 

Baalbeck, Tir, Sidó, Becharre, Bettedine, Biblos, Anjar i Beirut ja formen part de les meves vivències. Restes arqueològiques de primer nivell, modernitat i tradició, festivals culturals d’estiu, coves impressionants, bon menjar, animació nocturna i una visita a una bodega! Sí, al Líban també tenen les seves rutes vitivinícoles!

A Becharre, es pot visitar el Museu dedicat al poeta, filòsof i artista Khalil Gibran, autor d’El profeta, El foll, o El Caminant, entre altres.

Baalbek és una ciutat situada a 85 km a l’est de Beirut, en la cruïlla d’antigues caravanes que unien el trajecte de la costa Mediterrània amb Damasc, nord de Síria i Palestina. El temple de Baalbeck és una de les meravelles del món, i a l’estiu acull un important festival de música.

Beirut és una ciutat moderna, “en reconstrucció”, amb un ampli passeig marítim, i molta vida nocturna, en la qual hi viu el corresponsal més veterà de La Vanguardia, Tomás Alcoverro, que ens va rebre molt amablement a casa seva al barri  musulmà de Hamra.

Vaig arribar al Líban per carretera des de Damasc, on vaig arribar per avió des d’Algèria. Tres visats diferents, combinació de vols, taxis col·lectius, autobusos, i tot això sense cap problema! Em vaig prometre a mi mateixa que si aquest triple viatge sortia tal i com l’havia previst, comprovaria que el món és meu i m’està esperant!!!  

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en Viatges. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

