DIT I FET. A VALLADOLID FALTA GENT!

Pensament, acció. Aquest matí he arribat a Valladolid. L’excusa, el Festival Internacional de Treatre i Arts de Carrer TAC 2010. Concretament, les propostes trencadores de l’artista Isa Sanz, que avui ja ha estrenat la performance Sangro, pero no muero. M’ha deixat impressionada, com a la majoria del públic, de totes les edats. La feminitat, l’úter matern, la menstruació, la terra, l’univers femení. Difícil d’explicar en paraules. Cossos nus. Música de violoncel en directe. Pètals de roses. Carícies. Somriures i crits. Demà hi tornaré per captar més detalls. Prohibit fer fotos. Només a la premsa acreditada. Faig foto al final. La Isa Sanz és la directora del muntatge i surt a saludar. A la foto, la que porta ulleres de sol.

Fa molts anys que vaig estar a Tàrrega, i aquest Festival m’hi fa pensar. El públic s’ha d’anar desplaçant d’un espai a un altre per trobar els espectacles programats. Ara toca un grup francès de funambulistes, Les Colporteurs. Música electrònica, una parella de dones, vestides de carrer, amb sabates de talons, i una d’elles amb faldilles i camisa amb collaret de perles, movent-se per damunt d’uns cables i amb el públic entregat. I jo, amb la boca, oberta sorpresa pel seu treball. Ara, al ciber on escric aquest text, veig que han actuat a Barcelona fa pocs dies, i jo he viatjat a Valladolid per veure-les! Cap problema! Valladolid m’encanta. Almenys al centre, hi ha moltes places i parcs i carrers de viannants. Té moltes esglésies, però no és un tema que m’apassioni, prefereixo les llibreries. Sabieu que Rosa Chacel va néixer en aquesta ciutat? Jo no.

Estic a una pensió molt a prop del centre, al costat de Almacenes Los Catalanes, i a cinc minuts de la Caixa Catalunya. Com a casa, vaja. I ara m’han dit que Salamanca és només a 1 hora d’autocar! Quina temptació! Mai hi he estat encara! Potser divendres faig una escapadeta…

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en Viatges. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

