FILOSOFIA D’AQUEST BLOG

PER QUÈ “TOT AL REVÉS”?

La filòsova Victòria Sendón em va resumir un dia la seva filosofia de vida: tot és mentida i tot al revés. I a mi, em funciona. No és el mateix que portar la contrària, perquè sí, sense més. Es tracta de donar-li la volta a les coses, per fer-les més senzilles, més pràctiques, més econòmiques i més gratificants. I aplicant el sentit comú i la intuïció, que la tenim molt oblidada. I es pot aplicar a la majoria de material que portem a la nostra motxilla de vida, com a resultat de múltiples informacions, lliçons i consells que hem anat rebent. L’escriptora egípcia, Nawal al-Sadawi, donava a Vic l’any 2004 la seva fórmula per fer front a la situació actual: el foment de la creativitat i la dissidència. I cal practicar cada dia, i de forma ben conscient.

En aquest blog us explicaré les meves experiències “dissidents” i llegiré encantada les vostres aportacions, perquè si sumem acccions, i comencem els canvis en nosaltres mateixes, en les persones conscienciades de la urgència d’una revolució social, el procés és imparable. Us convido a escoltar els dilluns a Ràdio Vilafranca, a partir de les 10 del matí, l’espai DESVERGONYIDES, on comentem experiències personals i conversem amb persones que pensen, i actuen, amb aquest objectiu. Avui hem entrevistat l’artista i fotògrafa, Isa Sanz, de Valladolid, que està fent exposicions i performances amb la sang menstrual “com a representació d’allò natural, d’allò bonic, i del significat de la vida i la mort”. Aquesta setmana presenta al Festival Internacional de Teatro y Artes de Calle, de Valladolid, dues propostes: Sangro, pero no muero  y Visión-emoción-cuerpo. Sense haver-la vist encara, la recomano amb els ulls tancats només pel fet d’atrevir-se a donar visibilitat a aquesta experiència de l’univers femení. Segons ella, “en el mundo en que vivimos, la subversion ahora es el AMOR”. Sí, Isa, tens tota la raó!

Cartell d'una proposta artística d'Isa Sanz

 

 

 La trobareu a http://www.isasanz.com/. I si tot em surt bé, ens veiem a Valladolid!

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en Articles opinió. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a FILOSOFIA D’AQUEST BLOG

  1. montse valldosera ha dit:

    Enhorabona i endavant !!!!

    De mica en mica, cada vegada serem més els que ens qüestionem tot allò que hem “après”,
    mirant de trobar-li l’altre cara de les “coses”… fent-nos la pregunta: i per què no ?
    Tant de bo aquest sentir fos més generalitzat, tot aniria millor.
    De vegades, quan tinc un sentiment nou, un d’aquells que “treuen llenya a l’assunto”,
    o un d’aquells que capgiren el que fins ara creia o el que em sembla que “tothom” creu…
    m’envaeix la sensació de ser una mica naïf, em fa dubtar de la meva maduresa,
    m’escolto a mi mateixa dient coses de les quals encara potser no m’en havia convençut,
    i, per altra banda, aquests pensaments i sentiments em van donant seguretat, confiança en el futur i molta més pau…

  2. ROSER GÜELL ha dit:

    Felicitats, Rosa!
    Com sempre, empenyent per que el “tot el revés” sigui una filosofia de vida compartida amb els que t´estimem.
    M´agrada la filosofia d´aquest blog.
    Andavant!

Deixa un comentari

